Målkungen i 100

Fra Stockholm med love, kom Erik Jirving til oss og siden den gang har han dunket inn goal etter goal.

I kampen mot Grei, klubben han forlot til fordel for oss, scorer svensken sitt 100 mål for Asker, og det i sesong nummer 2 i Asker! Det er helt sinnsykt tall. Og ikke nok med det, Erik Jirving puttet hele 8 baller bak Grei sin målvakt, og noterte seg for 103 scoringer i den røde trøyen!

På denne tiden har Jirving gått målløs av banen kun EN gang i rød trøye, og det var mot Tunet sesongen 18/19!

Det som startet med en samtale mellom Alexander Jaksland og Jirving, om at de hadde i tankene å spille med hverandre en dag har blitt en eventyrhistorie der Jaks fôrer med pasninger og Jirving limer dem i krysset.

Ikke nok med det så er Jirving en fantastisk personen også utenfor banen. Med sponsorer, publikum og folk rundt seg, så tar han med seg positivitet og energi som skapes videre blant folk rundt han.

Vi ønsker å benytte anledningen, til å takke Erik Jirving for en enorm prestasjon – 103 pinner på to sesonger – og sesongen er enda ikke over!! Vi gleder oss til mange flere mål fra Jirving!!