3. plass i Stavanger Open!

Et lite knippe av herrelaget + to fra damelaget var på Stavanger Open helgen 26 til 28. April.
For dere som ikke vet så er dette Norges største innebandy turnering.

Dette er 2.gang herrelaget deltar i SO og etter årets resultat skal nok dette definitivt gjentas!

Vi møtte Søreide IL som vant 1 divisjon sørvest menn til første kamp.

Stavanger Open-puljene blir satt opp etter ranking og i Pulje C fant vi første rangerte Søreide og Håtri Obamas mens Staal Jørpeland og Asker var 2.rangert.
Rangeringen ga 2.rangerte lag 3 straffer mot 1.rangerte lag.

Asker åpner første turneringskamp med 3 straffer hvorav 2 straffer sitter i nettet og det står 2-0 før kampen blåses i gang.
Turneringsformatet er 2×15 min med løpende tid. Søreide spiller godt og har med seg nesten 3 rekker + trener på benken. Søreide har banespillet men vi har antageligvis turneringens heteste keeper.
Kampen ender 3-3 og vi er godt fornøyd med vel gjennomført kamp mot vinnerne av 1.div sør vest.

Kamp to blir en jevnspilt affære mot Staal Jørpeland. Tøft duellspill kampen gjennom sørger for en utvisning på stillingen 2-2.
Vi rir av undertallet men 4 sekunder etter at vi er fulltallig ligger ballen i målet våres.
Når det gjenstår 2 minutter igjen av kampen leder Staal Jørpeland nå 3-2. Men med en sen redusering sørger vi for poengdeling også i andre match.

Gruppen er vi åpen før siste match
Håtri har slått Staal 5-0
Søreide slo Håtri 3-1
Staal Jørpeland slår Søreide 3-2

Så skal vi gå videre nå så er det kun seier som er godt nok!

Her viser vi hva vi kan! Vi blåser Håtri av banen. Håtri som første rangert lag ligger under 2-0 etter første periode. Her får vi nok en gang 3 nye straffer og på tavlen står det nå 4-0 til Asker når 2.periode blåses i gang. 2 nye sikre straffer der altså!

Kampen ender tilslutt 7-2!
Asker vinner gruppen sin og skal på grunn av enkelt Pulje oppsett på nytt møte Staal Jørpeland til kvartfinale.

Dette blir en helt annen kamp fra vår side hvor vi trøblet mer i første kampen var vi nå kliniske i valg og avgjørelser. En kamp vi dominerer med et hattrick fra backplass.
Kampen ender 5-1.

Nå møter vi Tupac i semifinalen.
Tupak er et veldig godt lag med spillere vi kjenner meget godt til. Laget består av mange spillere fra Lyn og Asker sin tidligere trener i Vadla.

Her vises det både muskler og nivåforskjell. Vi blir blåst av banen.
I denne kampen også er vi så heldige å få tildelt 3 straffer i pausen og når 2.periode skal starte så står det på ny 2-2. 100% uttelling på 2 straffeskyttere er alltid godt å bevitne og selv under presset i en slik turnering så var nervene under kontroll.

Kampen ender tilslutt 6-2 til Tupac og vi ser oss fornøyd med delt 3.plass med Sandnes under årets turnering da det ikke ble spilt noe bronsefinale.

Vi oppnådde resultater som vi ikke trodde vi kom til å få, men Asker endte opp på tredje plass i A-sluttspillet.
Denne cupen gjorde at laget kom nærmere hverandre og med 2 hele dager i Stavanger fikk vi også tid til både minigolf, bowling og flere måltider som et lag.

Resultater:

Asker IBK – Søreide: 3-3