VEIEN MOT LANDSLAGET

Fredag 7. August kom det inn en glad nyhet for Asker IBK. Fem spillere fra klubben har blitt tatt ut på vikingen og veien mot Landslaget. Uttakene til Vikingen foregikk samme dag i Tærudhallen ved Skedsmokorset.

For de av dere som ikke har hørt om vikingen før så er dette det stedet man blir tatt ut til før man begynner å kjempe om en plass på u19 landslaget. Så før vi fikk med oss 5 spillere videre måtte dem gjennom en del tester og forskjellige øvelser som eks beep-test, chins, stillehopp, hexagon, kassehopp hurtighet og spenstøvelser. Uttakene er da basert på forrige sesongs observasjoner, prestasjoner og gode tall på testene.

Helle Bjørndalen (1997) var eneste jente fra Asker som ble tatt ut på vikingen og skal på et senere tidspunkt kjempe om en plass på U19 kvinner landslaget.

På herre siden ble Markus Svenningsen Arnevig (1998), Mats Lynum Hartmann (1999), Jakob Meyer Vevatne (1999) og Anders Oddaker (1999) tatt ut på vikingen. Neste samling for disse og veien mot en landslagsplass på U19 er Søndag 16. august kl 0900.

På vegne av klubben vill vi ønske dere lykke til videre på Vikingen og veien mot landslaget U19..! :D

Mvh.
– Styret