Spennende på Plankecup!

Årets plankecup i Fredrikstad gikk av stabelen helgen 3. og 4. september i Kongstenhallen. Eneste laget fra Asker IBK var G13 som aldri har vært på cup før.

Stemningen var høy da de møttes utenfor Gudeberg skole fredag kveld. Luftmadrasser ble blåst opp, soveplasser fordelt, kveldstur til butikken og undersøkelser av uteområdet i mørket med tilhørende skremmende fortellinger, alt gjenomført før ro kl 23.

Lørdag var det tidlig opp, frokost og en rask joggetur til hallen. Her møtte gutta fra Asker IBK tøff motstand og tapte første kamp. Revansjelysten var stor da ny kamp stod på programmet, kampen ble jevnspilt og svært spennende. 3-3 utligningen ble annullert og et litt surt 4-2 tap satt i kroppen på veien ut av hallen.
Etter besøk hos en lokal pizzarestaurant var tapet glemt og internt oppgjør i laserspill stod for tur. Blått lag vant over rødt.

Ny dag nye muligheter på søndag. Nytt opphør i gruppespillet og nok et knepent tap. Sluttspill stod likevel for døren og nå var skuddsiktet bedre skrudd til. Et intenst oppgjør og årets, ja faktisk lagets aller første seier var i boks! Det ble stormende jubel på banen og på sidelinja, gåsehud og kanskje en tåre eller to fra i overkant varme foreldre på sidelinja.
B-finalen stod for tur og litt slitne, men veldig spente gutter entret banen.

0-0 etter full tid.

0-0 etter ekstraomgang.…!

Straffekonkurranse!

SEIER TIL ASKER i B-sluttspill, medaljer og pokal.
Dette var fortellingen om et lag som har hatt mye motgang og tålt mange tap. Etter tre tap, to seire, en straffekonkurranse og mange erfaringer rikere kommer de hjem fra denne helgen med pokal fra B-sluttspillet og store smil.

Pokalen blir å se i klubbens premieskap.

Tekst og bilde: Tonje Asmyhr og Irene Nyhus