Seier i sponsorkampen!

Det var duket for sponsor/publikumskamp i Heggedalshallen så rammen var allerede satt.

Bækkelaget hadde tatt den tunge turen inn til Heggedal og var klare til dyst, det var både vi og publikum også! Bra med folk på tribunen, det setter vi enormt pris på. Vi hadde også fått til småguttkamper i pausen som underholdning, og vi så tidlig at klubben har mange gode spillere i generasjoner!

Over til kampen. En kamp som var litt «must-win» for begge lag, for å henge med i toppen sammen med Ull/Kisa og Lyn. Bækkelaget var litt svekket ettersom dem hadde mistet to mann til andre klubber, samtidig så hadde vi også gjort det. Både Fredrik Værslev og Axel Wallin har gått tilbake til sine gamle klubber, henholdsvis Sveiva og Nor92. Wallin markerte seg med en gang i Nor92 i Eliteserien, med 2+2 i første kamp!

Kampen mot Bækkelaget starter på skikkelig Askervis. 0-1 i ræva etter 4 minutterspill. 10 minutter etterpå bestemmer Pekka seg for at nok får være nok, fyrer av og bang, 1-1. Assistert av A. Jaksland. Det er det eneste som skjer i en ikke altfor spennende periode. Andre periode derimot, så går det 5 minutter før Erik Jirving finner maskene. 2-1, vi har snudd matchen. Assist fra Kryddern. Så skjer det noe som ikke har noe på en innebandybane å gjøre. En Bækkelaget spiller velger å slå etter Pekka og treffer han i låret. Rødt kort og matchstraff, som det seg hør og bør. Da tar det ikke lang tid før Norstrøm tar to karuseller rundt seg selv, før han limer ballen i bortre! 3-1, assist fra A. Jaksland. Etter dette skjer det ikke stort mer i 2. periode – men i tredje periode skjer det mye!

Bækkelaget åpner med goal, 3-2. Da svarer Robin Norstrøm nok en gang! Står omtrent helt stille, BANKER ballen i krøsset! Assist fra A. Jaksland. Bækkelaget svarer nok en gang. 4-3 nå. Robin Norstrøm bare fortsetter festen. Assistert fra Vetle Korslund setter han sitt tredje for dagen! Så er det Håkon Hansen sin tur, etter nydelig forarbeid fra Magnus Gulliksen. 6-3! 5 min igjen. Bækkelaget svarer nok en gang. 6-4 og Bækkelaget tar ut keeper. Avslutter på Christian Kolderup, som gjør som på barnekskolen og tar ballen i pol. Kaster raskt ut til Norstrøm, som setter ballen i åpent bur! Fire mål på Robin der altså!

Samtidig ønsker vi å takke våre sponsorer med gratis kamp, takk til vårt fantastiske publikum som møter opp! Og ikke minst, tusen takk til Fredrik Værslev og Axel Wallin, for tid, arbeid og innsats dere lagt ned for Asker IBK i sesongen som har vært. Flotte tilskudd og flotte gutter, vi ønsker dem all lykke til videre i sesongen!

Neste hjemmekamp er mot Grei, onsdag 22.01, klokken 19.00 – VEL MØTT!

Sportslig hilsen General Manager, lege, lagleder, trener, psykolog, pasient og verneombud – Jan E. Gudem