Ballkunstner signerer!

Fredrik er klar for Askerdrakta

Det er med stor glede vi kan presentere Fredrik Værslev som den nyeste signeringen inn dørene i Heggedalshallen!
– Fredrik er en person som kom inn dørene og gled fint i gruppa med en gang. Gode spillere trenger vi sesongen som kommer og da var det godt å få på plass Fredrik, sier coach Jan Emil Gudem til Asker IBK, og gleder seg stort over den jobben med signeringer som Alexander Jaksland har startet på.

Fredrik Værslev
Bosted: Dikemark. Ikke innlagt.
Alder: 40 om 10 dager
Tidligere klubber: DFI Angels, Sveiva Innebandy, Limhamns IBK, Akerselva IBK.
Interesser: Ingen

Hva er ditt inntrykk av laget så langt?
Flott gjeng og godt humør. Uvanlig stor variasjon i både vekt og alder i troppen.

Hvordan type spiller er du?
Var en ganske typisk coast to coast back, rask og med godt slagskudd, dårlig dragskudd. Nå er det mer å kjempe med nebb og klør for å holde med på beina i 3 x 20 minutter, og blir glad om jeg får ballen over bakken.

Dine forventninger til sesongen:
Opprykk og minner som aldri vil dø. En sol som farga himmelen rød.

Hvorfor skal publikum komme til Heggedalshallen i år:
For å se Pekka som i mine øyne avgjorde NM finalen i år. Axel Wallin som er SSL spiller om han vil og en av de ti beste svenskene vi har hatt i norsk innebandy noensinne. Det er ganske sjukt at de skal spille i ett nyopprykka Asker IBK. Sammen med Jaksland brødrene og Jirving, før vi ser på resten av en veldig stabil stall fordelt over seniors og juniors tror jeg samtlige 1 divisjonslag bør være våkne før kampene mot oss i år uansett hva vi sier at ambisjonsnivået skal være. Og hadde jeg vært en gjennomsnittlig intellektuell bosatt i Asker og Bærum, hadde dratt til Heggedalshallen for hver bidige match, om ikke annet enn for å være i nærværet av en Norges beste kunstnere: Fredrik Værslev.

Trener Alexander Jaksland hadde følgende å si om nyervervelsen:
Fredrik er en person jeg personlig ikke kjenner så godt. Men på den korte tiden jeg har lært han å kjenne, er det tydelig at dette er en fantastisk hyggelig person, som vil passe utmerket inn i Asker ibk.
Min forventing til Fredrik sportslig er at han vil jobbe hardt på treninger og kjempe om en plass på backen. Bidre med sitt positive vesen og ha det gøy med innebandyen. Jeg gleder meg til å følge utviklingen til Fredrik og tilbringe tid med han fremover.

Vi gleder oss til å se Fredrik og Asker IBK i aksjon sesongen 2019/2020!