Landslagstrener på besøk!

Det knyttet seg stor spenning til hvilken gjeste trener vi ville få på lørdagen og det var veldig gøy å få introdusere Norges landslagstreneren i innebandy André Sveen (onkel til Kristoffer på laget) som satte av 2 timer til oss før han satte kursen mot Kongstenhallen og NM finalen for herrer.

Vi blir ikke landslags- eller eliteseriespillere i løpet av en helg, men vi fikk mange store og små tips både som trenere, lag og som enkeltspillere som vi skal ta med oss videre.

Stikkord som farlige og ufarlige soner, intensitet, kutting av vinkler, avtale om hvem som skal løpe, hvem som skal sende pass og hvem som skal skyte ble flittig nevnt.

Han har tidligere sett oss fra tribunen i en kamp og poengterte viktigheten av at alle spillerne på banen involveres – innebandy er og blir et lagspill.

Sørg også for å få slutt på negative kommentarer og annet som drar laget ned og fokuser på det som drar laget opp var hans klare melding.file3-4

André ønsket oss lykke til på både Salming- og Gothia Cup og han vet det blir morsomt, men tøft. Uansett så vil han at hver enkelt skal sette seg små mål og glede seg over et skudd, en finte, eller dragning man klarte. Alternativt en spiller man klarte å stoppe.

Hjertelig tusen takk til André Sveen og Petter Bjørndalen for sportslig innhold til Elisabeth Westersund og Tina H. Hansen for en flott hjelp med servering av mat i hallen og hos undertegnede.

file2-4