Seier på en dårlig dag!

Rammene var lagt til rette for nok en god kamp i Heggedalshallen. Asker G17 med kamp før oss, men en dramatisk avslutning og mye folk på tribunen. Den endte 5-5 mot Vålerenga. Så var det vår tur til å skinne. Men så feil kunne man ta. Desto mer gledelig var det å se vårt fantastiske publikum på plass. Der var selvfølgeli45512104_951037128426687_4602204508754280448_ng gjengangere i fjor som Frank Jaksland og Per Gudem. Gullrekka med Espen Antonsen, Anders Kvam, Fredrik Dinger, Tom Erik Myhre, Jørgen Skogstad, Jonas Antonsen osv. Gantmodellen fra Slemmestad, Trym Transeth Johansen satt på øverste rad som alltid. Samme gjorde klubbens overhode Lars Arnevig. Heggedalslegenden Vidar Jensen var endelig tilbake i Heggedalshallen for å se sønnen gjendebutere i Asker-drakta. Familien til Coach Gudem hadde møtt opp med 7 stk. Gledelig å se også Kari-Ann Woods på plass også. Konkurranser ble arrangert i pausen, loddene gikk som varmt hvetebrød og, sekretariatet ble styrt med jernhånd av brødrene Karlsen nok en gang.

Rammen var der, nå var det bare for oss å levere. Men neida…. Drammen er mye mer punch enn oss i starten og scorer både 0-1 og 0-2 før vi i det hele tatt skjønner at vi er i Heggedalshallen og må levere på hjemmebane. Folk har møtt opp her for å få underholdning servert. Som dem alltid får. Vinnerskallen til Chris Jaksland slår inn. «Hold my beer», skyter og 1-2, assistert av bror, Alexander Jaksland. Erik Jirving, som ikke hadde noe å skylde på, hverken strekk eller ny kølle. Setter 2-2, assistert av Chris Jaksland.

Fire mål og like langt etter 1. periode. Vi leverer tidenes dårligste periode i Heggedalshallen på godt over et år. Men etter hvilen glimter vi enda mer til. Erik Magnus Jirving, nok en gang! 3-2 og det klappes i Heggedalshallen. Assist fra A. Jaksland. En nydelig scoring! Så bølger det litt frem og tilbake, men vi scorer nok en gang. Eller Drammen scorer selvmål. 4-2. Nå må vi bare fortsette å øke. Erik Jirving, ute på kanten, finner Chris Jaksland som har tatt turen inn i slottet. Skyter og bang, 5-2! Perioden blåses av, vi scorer 3 mål og vinner perioden 3-0.

Vi er litt fornøyd, det kunne jo gått andre veien. Petter Knutsen setter 6-3, 3 min inn i tredje periode og når begynner ledelsen å bli komfortabel. Neste som skjer er at Johan Ekman (Flest utvisningsminutter i år!) får 2 min for slag. Vi rekker ikke å ri av undertallet før Chris Jaksland setter fart mot målet til Drammen. Tar med seg ballen bak mål og da føler Drammen at eneste måten å stoppe han er på ulovlig vis. Dermed får Drammen to minutter også. Vi leverer et meget svakt undertall. Og med meget svakt menes at vi ikke scorer. Vi scorer stort sett i overtall. Drammen scorer et trøste mål med 5 min igjen ca, 6-3 og det blir også sluttresultatet.

En ny debutant for oss i går var Raymond Jensen. Leverte flere gode skudd på mål, men dessverre uten uttelling.

Vi takker så mye for oppmøte til hele 64 publikummere i hallen! Vi takker samtidig de som også kjøpte lodd. Vi har noen meget gode premier så det er lurt å være med i trekningen! Neste kampen vår er mot Strømmen i regionscupen. Ikke mange kamper igjen der før vi nærmer oss en finale. 4-5 kamper skal riktig nok spilles først, men med din støtte på tribunen kan vi gå hele veien. Så møt opp mot Strømmen hjemme i Heggedalshallen, 11.11 kl 15.00!

Etter dette møter vi Tunet 2 i en tøff bortekamp! Asker på topp – Da er det en deilig mandag! Takk for kaffen, toget ruller videre!

Sportslig hilsen
Coach, trener, lagleder, lege, 2. fysio og spillerutvikler