A-laget til 1.div!?

Det er en del spennende som skjer på herresiden i klubben om dagen. Ettersom klubben har mange spennende unge spillere på vei opp, jobbes det nå med å få et herrelag opp til 1.divisjon. 2.divisjon er en bra divisjon med mange bra spillere som har trappet ned fra eliteserien og meg laget Haugerud som trakk laget sitt fra Eliteserien før kommende sesong. Med andre ord, det blir tøft å rykke opp fra 2.divisjon.

Første ledd i denne satsningen var å få til et godt samarbeid mellom Herrer1, Herrer2 og noe tettere med G17. Det har vi fått til. Det er nå en treningsgruppe ca 25 stk på herrelaget hver eneste trening. Her har det også hospitert noen yngre spillere fra klubben.

Det jobbes med å få på plass et grunnspill som alle føler seg trygge med og samtidig utvikle hver enkelt spiller i de forskjellige fasene i spillet.

Sjefen sjøl, som styrer skuta er Jan Emil Gudem.
På banen på herrer 2 og på kontoret på herrer 1.

image001

Ansatt av trolig Norges mest unike ildsjel Eskild Nordby.

image003

Makan til hyggelig type. Slike vokser ikke på trær. Det sportslige håndteres med jernhånd av Alexander Jaksland og Christopher Jaksland.

Inn på laget har også Erik Jirving kommet. En helt fantastisk gutt fra Sweden som ikke bare bidrar med 10 poeng i hver kamp, men også ekstremt flink utenfor banen. Vi takker spesielt hans bedre halvdel Kari-Ann Woods for at han får lov til å være med å leke med oss.

image007

Herrelaget har startet sesongen bra med 3 av 3 seiere i 2.divisjon og tabelltopp.

I går søndag ettermiddag var det klart for regions cup for våre herrer mot Akerselva 2 i Heggedalshallen. Herrelaget til Akerselva er inne i tett og viktig program om dagen, så de kommer med litt få folk til Heggedalshallen denne søndagen. Dessverre.

Vi ønsker dem lykke til i kampene som kommer for dere Herrelag i Eliteserien.

Til denne kampen hadde vi med oss fire debutanter fra G17. Moro. Gratulerer med vel gjennomfør kamp til alle fire.

Robert Andreas Kyllo
Robin Gabrielsson
Even Snare Sandbakk
Vetle Lindset Korslund

7O8A1331_688_464_100

De hadde også tatt med seg 30 tilskuere i hallen. Vi takker for støtten. Håper vi ses igjen.

Vår førsterekka har produsert det meste fremover for oss siden sesongstart. Det har derfor vært fokusert på det offensive i vår 2.rekke den siste tiden.

1.periode.

Det er derfor svært gledelig at mannen som straks runder sin 30 sesong i klubben Ingar Martinussen setter 1-0. Assistert av Henrik Hegsvold. Tid 03:26. Rett etter øker målmaskinen Erik Jirving til 2-0 og 3-0. Mål selvsagt Erik Jirving, assistert av Alexander Jaksland. Duoen Alexander Jaksland og Erik Jirving har gjort 54 poeng sammen på 4 kamper. Snitt på 13,5 poeng. Det er godkjent.

På tiden 13:02 kommer reduseringen. Selvsagt fra Paolo Caroprese. Som for øvrig startet kampen noe irritert, men løsnet opp underveis i kampen. Fint å se.

Perioden avsluttes med strålende kontring fra Asker sin side. Kanon utkast fra dagens keeper Koldrup til Jirving som passer på direkten til A.Jaksland 4-1. Han skøyt faktisk på åpent mål denne gangen. Utrolig nok.

2.periode starter bra.

5-1 ved Henrik Hegsvold, assistert av Ingar Martinussen. Endelig for Henrik. Gutten har potensiale, men skjønner ikke det alltid selv. Han har fått beskjed om å komme i fart når han mottar ballen og skal inn i slottet for å avslutte. Skal det komme en ketchup effekt der?

Ja. Rette etterpå øker Henrik til 6-1. Herlig Henrik. 7-1 kommer fra ligaen beste back Christopher Jaksland. Ikke bare er han et forsvar alene med han har produsert 16 poeng på 5 kamper. Assistert av debutanten Robert Kyllo.

Akerselva reduserer til 2-7 før Henrik er frempå igjen og øker til 8-2. Assistert av Ingar Martinussen. Gutta har begynt å produsere. Akerselva reduserer til 3-8 før Alexander Jaksland setter 9-3. Assistert av Jirving. 10-3 Jirving, assistert nok en gang fra debutanten Robert.

11-3 A.Jaksland assistert av Jirving. Hva skjer nå??? A.Jaksland med tre skudd i en og samme kamp.

12-3 Jirving, assistert av C.Jaksland. 13-3 Jirving, assistert av C.Jaksland. 14-3 Henrik Hegsvold, assistert av en ny debutant Robin Gabrielsson. Henrik sitt 4.mål for dagen. 15-3 Erik Jirving, assistert av A.Jaksland. 16-3 kommer etter en kanon i krysset fra debutanten Vetle Korslund, assistert av C.Jaksland. Moro, Vetle=) 17-3 Erik Jirving, assistert av C.Jaksland. Dette er det hardeste skuddet som er satt i krysset noen gang i Heggedalshallen. Sjuk man med sjuk bøsse. 18-3 kommer igjen fra debutanten Vetle Korslund, assistert av A.Jaksland. 19-3 kommer fra A.jaksland assistert av Erik Jirving.

Alt i alt en meget godt gjennomført kamp og spesielt gledelig at alle våre fire debutanter gjør sine saker veldig bra. Dette lover godt for fremtiden. Det siste byttet spiller fire av våre G17 spillere sammen. Med seg har de mannen i for anledningen rosa bokser Mats Hartmann. Gutten har vært på heisatur i 2 måneder. Han har en jobb å gjøre, men en utrolig fin gutt som passer utmerket inn i gruppa.

Meget positivt er også at andre melder seg på i mål protokollen.

Neste kamp blir en tøff en mot Drammen hjemme i Heggedalshallen førstkommende søndag.
Da trenger vi all den støtten vi kan få. Vi stiller med speaker, kiosk og underholding!

Mvh
Redaksjonen