ASKER PÅ TOPP!

Nok en nydelig lørdag. Asker IBK er på vei til Ellingsrudhallen. Samme greia hvert eneste år. Feil adresse ligger ute, er selvfølgelig Karolinerveien vi skal til. Noen kjørte seg bort i fjor, alle hadde lært i år. Dessverre ingen bøter for forsentkomming.

Men det ender med en bot for laget kaptein Håkon Hansen. Vi takker Snapchat og Bent Christian Løvdal for tipset. Han kunne filme at Hansen var ute og tok noen øl kvelden før kamp og med toppidretten vi bedriver er dette selvfølgelig ikke lov. Vi velger å dra sammenligning til Henning Berg og Erik Mykland sine «par øl» i VM i Frankrike i 98.
Asker IBK G12 spiller før oss. Fin oppladning. Frisk Asker-legenden Rikard Fjeld (Får det tell) coacher fra sidelinjen. Dem vinner 5-7! Nå er det bare for oss å vinne neste.
En del sykdom på laget vårt. Vi mangler noen og Espen «Espa» Antonsen starter på benk for første gang i år. Men som fysio gjør han jobben sin meget bra og spør etter legekofferten før kampen starter.
På intervjuet før kamp var han ganske klar på at han ikke skulle spille. Skogstad starter og Skogstad avslutter.
Det mimres tilbake til da vi rykket opp i denne hallen i fjor. Og den huskes for å ha mye klister på parketten. Ingen hindring. Vi valser over Ellingsrud nok en gang.

Første periode er enkel matte. Alexander Jaksland x Erik Jirving = 0-3.
A. Jaksland med sykdom og Erik Jirving med strekk der altså. I løpet av perioden tror jeg kanskje Ellingsrud ble litt svimle også.
Vi tar med oss vår første av totalt fire utvisninger også. Johan Ekman får 2 minutter for «Gjentatte forseelser».
Ny periode og Ellingsrud har tatt både Paracet og Ibux, for dem utligner til 1-3 etter 9 minutter ut i andre periode. Minuttet senere velger Alexander Jaksland å skyte selv, assist fra bror Chris Jaksland. En som aldri gir seg med å score er Erik Jirving. Han putter likeså godt ett til. Assist fra C. Jaksland igjen. 1-5 og 3. periode kan starte.
Her tar vi med utvisning av Ingar Martinussen for spill med hånd. Det så ut som Ingar spilte slåball fra barneskolen, for det var en riktig fin pol nede ved bakken.

8 minutter ut i tredje periode velger Chris Jaksland å skyte selv. Assist av Alexander Jaksland.
Vi repeterer med skudd fra Chris Jaksland, assist fra Alexander Jaksland og plutselig står det 1-7 og toget ruller videre mot en ny Askerseier.
Ellingsrud svarer og gir 2-7. Ikke farlig.
Erik Jirving får 2 minutter for slag.
Johan Ekman får nok en gang også utvisning, for spill uten kølle! Ingar og Johan som har omtrent 50 sesonger i klubben til sammen har pådratt seg 6 minutter i dag. Men dette burde Ekman kanskje unngått. For Truls Lindahl fikk akkurat samme utvisning forrige kamp.
Nå velger A. Jaksland å skyte selv. Denne gangen server broder`n han. 2-8.
Meeeen vi er ikke ferdig helt enda. Hvem andre? Erik Jirving er her fortsatt. Og «når er Erik scorer, blir det som regel mål», 2-9!

Tunet 2 taper sin kamp mot Haugerud og dermed er Asker på topp!
Vi tar også med oss Asker 2 som sesongåpnet mot Fet. Vår eminente speaker Joachim Karlsen debuterte, kom til to meget gode muligheter men uten scoring. Kampen endte 2-2. Scoringer av Sigurd Tjelle og vår A-lagsspiller Henrik Hegsvold. Vi registrerer også at Jørgen Skogstad stod i mål her også.

Neste kamp er i regionscupen og er mot Akerselva 2, 28.10, klokken 17.00 i Heggedalshallen!
Vel møtt til nydelige Heggedalshallen hvor døra alltid er oppe! Vi lover festinnebandy og varm kaffe!

Velkommen!

Sportslig hilsen
Jan Emil Gudem
Coach, lagleder, trener, 2. fysio, lege, oppmann, matrialforvalter og spilloppmaker