Dårlig start til nesten god slutt

23.10 var det duket for nok en kamp for Asker IBK 2 og denne gangen gikk turen til Romsåshallen hvor Lindeberg Lazyducks sto for tur.
Selve turen begynte ikke så veldig bra. Undertegnede tar med seg tre spillere i bilen sin, og ikke før vi har kjørt 400 m begynner bilen å lage rare lyder. Vi velger den trygge løsningen, snur og bytter bil.

Vi er endelig på vei. Vi er totalt 9 mann som setter kursen mot Groruddalens høye blokker, hvor vi blir noe overrasket over en snødekket fotballbane utenfor hallen. Men det skremmer oss ikke. Det som skremmer oss litt mer, er at jeg har lagt igjen alt av drakter og sokker i bilen….. Krisen var et faktum, halvtime til match og vi har ikke drakter.
Vi slår oss til ro med at det finnes hvite overtrekk i hallen og etter å ha teipet opp nummere var vi endelig klare.

Etter under to min havnet vi under, 1-0 til Linderud. Vi havnet under hele 4-0 før vi får satt oss inn i kampen, og derfra så skjerper vi oss og begynner å produsere.
4-0 blir til 4-3 og vi begynner å tro på det. Men så øker dem igjen til 5-3, noe vi mener er meget ufortjent. Men dem er ikke disiplinerte og pådrar seg flere utvisninger. Vi kommer tilbake og 7-5 er resultatet i starten av siste periode. Kombinasjonene sitter, strålende blindepass fra Antonsen hvor Gudem Jr setter ballen enkelt. Et nydelig mål!

Så skjer det noe veldig merkelig, vår keeper Jørgen Skogstad tror at ballen har gått over vantet (Noe den har gjort) men Lindeberg velger å sette i gang fort, dem spiller rundt buret og putter enkelt i åpen kasse når Jørgen er ute for å snakke med en lagkamerat. Svimmelheten til Jørgen varte i 3 sekunder, for ellers i kampen gjør han en meget god match.

Det tapper lufta litt ut av oss, men vi kjemper tilbake. 8-5 er stillingen, men vi fortsetter å produsere. 8-6 nå og vi er tilbake, så scorer dem 9-6 og vi putter igjen til 9-7.

Vi tar ut keeper, men det hjelper ikke. Vi får også en straffe som vi dessverre bommer på.
MEN, vi gjør en meget bra match og skal ha kred for det.
Vi får ikke med oss poengene, men vi konkluderer med at vi er meget godt fornøyd.

Scoringer, Petter Nordlie x2, Petter Gudem x2, Selvmål x1, U19spiller x1 og et uvisst.

Neste match er 06.11, i ærverdige Heggedalshallen, mot Haugerud.