Treningssamling i Sverige

Helgen 27-29 mai brakte det løst men den årlige treningsleiren for 67 av klubbens medlemmer hos Varberg IC. Dette er tredje året på rad vi besøker Varberg, og blir heller ikke den siste. Turen fant sted på Apelviken Campingplass i Varberg (Sverige). I år deltok jentene og guttene født i år 2000, samt guttene fra 01, 02 ,03 og 04.

Vi var framme til middag kl. 20.00 på Fredag, og hadde innetid kl. 23.00 både Fredag og Lørdag. Vi hadde et tett program og startet derfor frokosten kl. 07.00 både Lørdag og Søndag.

Ungdommene fikk et tøft program med trening fra 09.00-12.00 både lørdag og søndag, samt at alle lag spilte kamper mot Varberg`s egne lag på lørdagen fra 15.30 – 17.30. Under kampene åpnet Varberg sin egen klubbshop der vi kunne få kjøpe mye bra og fint utstyr.

I den ledige tiden vi hadde på Campingen var det mye aktiviteter og finne på som bading i bassenget, slåball, minigolf, utendørs bandy bane + mye mer.

Lagene fikk en veldig lærerik trening med noen av Sverige`s fremste innebandy profiler. Det kom fram mange nye og fine øvelser og tips som ga oss alle mer inspirasjon som vi tar med oss videre inn til en ny sesong høsten 2016.

På vår siste trening kjørte vi repetisjon av øvelsene vi lærte oss, etterfulgt av den årlige mix turnering der vi blander alle spillerene på fire lag (G00, J00, G01, G02, G03 og G04). Etter lunsjen kl. 13.00 gikk den vellykkede turen hjemover igjen til Asker, med et kjapt mellomstopp innom klubbhuset i Gøteborg og Nordby Senteret på Svinesund.

Referat fra lagene:
J2000: Jentelagets opplegg i år var 3-delt, vi kjørte en trening sammen med Varberg`s jenter, to treninger og en kamp. Lørdag formiddag hadde vi fokus på pasning og bevegelse. På kampen var vår strategi å gå ut defensivt og satse på kontringer, vi vet at Varberg er sterkere enn oss på å holde ballen i laget, så å prøve å spille de ut ville ikke fungere. Vi lyktes med taktikken og ledet 1-0 etter første periode. Etter andre periode sto det 2-1 til oss. Da skulle vi egentlig blande lag i siste periode, men Varberg ville ha en omgang til. Så resultatet ble tilslutt 3-3. Noe vi og jentene var meget godt fornøyde med. Varighet 3×15 min.
På søndagens trening valgte vi å kjøre en utendørs trening sammen med Varberg. Vi hadde bakkeløp, med styrketrening, løping, hurtighetstrening og spenst trening. Vi og jentene var meget godt fornøyde med opplegget, og vi har nå etablert et god samarbeid med Jørgen og Fredrik fra Varberg. Samtidig må vi også berømme det gode sosiale samholdet som alle gutter og jenter fra Asker IBK var med på å skape på turen.
– Roger og Hans Olav

G2000/01: Det eldste guttelaget på turen stilte med kun 6 spillere, men vi slo oss sammen med gutter 2001 og ble derfor 10 spillere. Vi bygget opp stemningen allerede ved ankomst da de 6 gutta kunne få en egen hytte helt alene. Overraskende nok gikk dette helt fint, enda det ble mye trening og sene kvelder. Vi stilte også opp til kamp mot G01 laget til Varberg der vi gjorde en veldig sterk kamp og lå under kun 2-1 da det sto igjen 4-5 minutter igjen av kampen. Sluttresultatet endte 4-1 etter denne lange dagen med ufattelig mye trening og slitne gutter. Vi fikk også stor hjelp av 4 G02 spillere etter dem hadde spilt sin egen kamp føre, veldig imponerende!
– Eskild, Peter og Søren

G2002/03: Med tre timer trening i beina var Asker 02 klare for kamp mot ikke mindre enn Warberg IC P02. Laget stilte med to fulle rekker + 1 løper. Tidligere på dagen hadde laget også spilt mot Asker gutter 01/00 hvor laget imponerte alle og spilte likt. Med andre ord; gutta var veldig klare for ny kamp og viste hva som bodde i dem. Kampen var veldig jevn der begge lag har store sjanser og ikke minst gode keepere. I løpet av kampen fikk vi dessverre noen skader men resten jobbet for hverandre. Asker gutta jobbet aggressivt og spilte godt sammen. Det er 100% intensitet og høyt nivå på spillet. Dessverre satt vi ikke sjansene og kampen endte 1-5 favør Warberg. Dette var klart årets beste kamp der vi kjempet til siste sekund. Imponerende. Gutta avsluttet dagen med bad i Apelviken og god stemning.
– Mats og Jerker

G2004: Fra G04 var det mange som ikke hadde vært i Varberg før. Og det blir garantert ikke siste. Alle var strålende fornøyd med både det sportslige og det sosiale. Det er en flott mulighet for både små og store å bli bedre kjent med de andre i klubben.
– Lars og Øystein

Link med utdrag fra treningene: Trykk her!

En stor takk til alle foreldre, trenere og spillere som har vært med og sørget for at denne turen ble helt topp!
Til slutt må vi trekke frem Øystein Emil Aultun og Jerker Carlquist som sto ansvarlige for gjennomføringen og det sportslige.

Vi gleder oss allerede til neste år :)

God sommer..!