På bortebane

Tirsdag den 05.04 kl. 19.30 dro Asker sitt herrer 2 lag opp til Vestre Aker Flerbrukshall og møtte Vestre Aker i den siste H2 kampen i årets sesong. Vestre Aker spilte for å ta serieledelsen, mens Asker som allerede hadde rykket ned før kampen spilte for en etterlengtet seier i 4.div. Gutta viste mye interesse, vilje, latter og humor og MYE innsats i denne kampen, veldig gøy å se på!

1. Periode: (2-2, skudd: 7-9)
    Allerede etter 36 sekunder fyrer motstanderen av et skudd i lengste kryss og går opp i ledelsen, men Asker henger ikke med hodet og scorer sitt første mål 22 sekunder etter Vestre Aker sitt mål (mål: Henrik Hegsvold, assist: Espen Due). Nøyaktig ett minutt etter viser første rekka sine krefter der Raymond legger ballen klistret i høyere kryss. Det går ytterligere 12 minutter til før hjemmelaget reduserer til 2-2, dette resultatet står også ut perioden.
  2. Periode: (1-4, skudd: 6-6)
    Vi går ut å jobber hardt fra start, men vi får ikke noe igjen for det og slipper inn et kontringsmål etter 5 minutter. Etter 10 minutter spilt putter Raymond Jensen sitt mål nr. 2 for dagen, finter seg lekent mellom forsvaret og legger ballen lett i mål. Fra dette målet løsner det opp for Asker, mens det rakner for Vestre Aker. De går ut med 2 x 2 minutters utvisning og Asker spille 5 mot 3, men det varer kun 8 sekunder før Mats Hartmann skyter og putter i lengste kryss. Asker ligger nå 5 mot 4 og Mats Hartmann putter også i dette overtallet med pasning fra Raymond Jensen.
    Både Mats og Raymond er begge i slaget og gjør som forrige mål og putter enda ett sammen, det stod da 3-6 til pause.
  3. Periode: (3-4, skudd: 9-8)
    Motstanderen skrudd opp tempoet og puttet to kjappe mot oss allerede i det første spilleminuttet. Asker slipper inn enda et mål og stillingen står da 6-6 etter 5 minutter spilt ut i 3.periode. Men bare 11 sekunder senere putter Espen Due på tennis mål etter pasning fra Mats Hartmann. De begge gjentar 6 minutter senere bare med mål fra Mats Hartmann og pasning fra Espen Due. 2 minutter senere kontrer Raymond alene og finter ut keeper og legger ballen rolig i mål, mens Mats og Espen setter prikken over I`en 30 sekunder før slutt og avslutter dagen med et siste mål sammen.

Kampen endte med 6-10 seier til Asker etter en knall kamp der alle bidro med det de hadde av krefter og energi, fantastisk spill!

Spillere: Erik Skultety, Jakob Vevatne, Mats Hartmann, Henrik Hegsvold, Ingar Martinussen, Raymond Jensen, Espen Due, Kai Borgen, Johan Ekman, Sondre Skuterud Jensen og Nikolai Mott.

Statestikk: Trykk her!
Skudd statestikk: 22 – 23

Banens Beste: Mats Hartmann – Viser seg frem som en enormt god spiller og skyter flere mål rett i krysset. Finter seg lett gjennom forsvaret dems og putter også der, samt gir mye innsats og vilje i denne kampen. Avslutter årets siste herrer 2 kamp med 5 mål og 1 assist.

Takk for i år til alle som har bidratt på herrer 2!

• Coach – Eskild K. Nordby