BMIL – Asker H1 3-3 (1-2, 1-0, 1-1)

Askers herrer tok lørdag turen til Skøyen for kamp mot tabellkonkurrenten Bygdøy Monolitten. Det ble en jevn kamp med høyt tempo, som til slutt endte 3-3. Et velfortjent poeng til Asker som med marginene på riktig side fort kunne ha blitt tre.

1. periode:

Vi stiller med fullt lag og to keepere, og starter med rolig press for å se an motstanden. Vi har god kontroll på spillet, men likevel er det BM som tar ledelsen etter fire minutter med et skudd utenfra. Vi klarer imidlertid å kvittere allerede 2 minutter seners, da Raymond scorer på en kontring etter pass fra Johan. Halvveis ut i perioden blir Gunnar utvist for hardt spill, men vi klarer oss fint i undertallsspillet. Etter 14 minutter tar vi ledelsen etter scoring fra Raymond, på pass fra Håkon Hansen. En stabil periode hvor vi er fokusert og spiller bra som lag. Dommerne setter tidig standarden og viser tydelig at de ikke aksepterer noen form av syting eller provosering.

2. periode:

Perioden er likt den første jevn. Selv om vi har god kontroll på BM’s oppspill klarer vi ikke å skape like mye fremover. Etter hvert begynner vi å miste litt fokus, og det blir en del klaging på benken. Halvveis ut i perioden kvitterer BM. Med 5 sekunder igjen av perioden blir Håkon Gjertsen utvist 5 minutter for hardt spill, etter å ha kommet inn sent i en takling. Grei utvisning, men 5 minutter føles unødvendig hardt, fra en gretten dommer.

3. periode:

I pause blir vi enig om at vi trenger å rykke opp oss et hakk, og at vi ikke skal gi dommerne sjansen til å ødelegge for oss. Vi går ut med nytt mot, og spiller stabilt i undertall. Med bare noen sekunder igjen av 5-minuttersutvisningen klarer imidlertid BM å score foran Tormod i mål. Vi kjemper videre, og halvveis i perioden kvitterer Mats med et pent skudd utenfra, på pass fra Due. Siste 10 minuttene av kampen er det vi som skaper de største sjansene. Med tre minutter igjen får vi straffe, men Due bommer. Vi skaper gode sjanser i de etterfølgende overtallet men klarer ikke å score. Med noen få sekunder igjen kommer Raymond fri med keeper, men skuddet går utenfor via keeperens maske.

Alt i alt er godkjent kamp. Vi kjemper bra gjennom hele kampen, og spiller stabilt i forsvar. BM fører mer at spillet men sliter med å komme til i sine oppspill, mens vi har raskere overganger og skaper fine sjanser i kontringsspillet.

Alle spiller bra i dag og kjemper for laget, fra Tormod i mål, til både bakker og løpere. Dagens spiller er Raymond, som i tillegg til sine to mål, viser god moral gjennom hele kampen. En av dommerne er gretten i dag og er tidlig på han og kjefter. Raymond skal ha ros for at han klarer å fokusere på spillet, selv om dommeren dessverre har mer lyst til å provosere enn å kommunisere.

Spillere: Thormod Gjærdingen, Erik Skultety, Håkon Hansen, Johan Ekman, Eskild K. Nordby, Gunnar Gullbekk, Raymond Jensen, Håkon Gjertsen, Espen Due, Mats Hartmann, Peter Solnør og Åge Atterås

Statestikk: Trykk her!

• Spillende Coach for dagen (kaptein) – Johan Ekman