Jenteturnering!

Helgen 16-17 oktober var det igjen klart for å ta turen til rykkinnhallen på jenteturnering for J16. Bærums verk og hauger var veldig flinke arrangører med både kafeteria, salg av utstyr, egen hall til å varme opp i og god tid mellom alle kamper slik at alle fikk 5-10 min på banen før kampstart.

Fredag var dagen for første match, jentene var veldig spente og gira på kamp. Med ny keeper og nye utespillere så var vi alle optimistiske før kampen. Første motstander var Nor92 som dessverre var litt for sterke for oss i denne runden.

Etter første kamp var jentene veldig gira på neste kamp, neste motstander på listen var Sveiva. vi spilte jevt med de hele kampen. Vi klart å spille uavgjort til siste minutt, men desverre klarte Sveiva å sette ballen i mål og det ble da et veldig surt tap. Fjorårets keeper som nå er utespiller putta sitt første mål for sesongen, noe som gjorde både hun og laget veldig gira på neste kamp.

Lørdag spilte vi første kamp mot Bærums Verk og Hauger. Jentene hadde mye energi og var veldig klar for kamp. Kampen endte med uavgjort, men vi tar dem i serien!

Etter helgens turnering og mange jevne kamper så har vi både fått scoringer fra forsvaret og to nye løpere på scoringslisten noe vi i trenerteamet syntes er utrolig gøy! Vi i Asker ibk og J16 vil takk for denne gangen med masse skryt til BVH!

Neste hjemmekamp er 25.10 kl 1500! Vi tror denne kampen blir veldig spennende. Vi både ønsker og oppfordrer alle foreldre og andre i området til å se kampen og heie på de flinke jentene.

12166586_1171824302832554_1266019478_n (1)