God start på sesongen!

«Texburgerseier»

– «Vinner vi denna, så blir det Texburger på vei hjem!»

Lørdag 17. august dro vi til Tegleverkhallen for å bryne oss på Eliteseriemotstand, nærmere bestemt Vålerenga. Og det gikk jo sånn helt greit føler vi.  En veldig god gjennomføring av oss.

Vi prøvde å oppdatere så godt vi kunne både på vår Facebook og Snapchat. Det gjorde også Vålerenga, men etter hvert som kampen gikk, ble dette borte fra Facebooksiden til Vålerenga, dessverre. Uten å vite grunnen til det…. De har i hvertfall oppdatert alle andre treningskamper dette året.

Det blir ikke lange kampreferatet denne gangen, men noen ord om en herlig innsats av oss må ut til det norske folk! For gjør en meget solid første periode, hvor vi scorer to mål ved Magnus Gulliksen og Håkon Hansen. Magnus Gulliksen var med på sin første kamp og scorer sitt aller første seniormål. En herlig match av unggutten! Vålerenga putter en før pause. 2-1 til oss!

Så er det flipperspill, sambainnebandy, tika-taka, kall det hva du vil. Jaks/Wallin/Norstrøm skrur på bryteren og vipps, så er det 1-3! Norstrøm setter`n!
Så er Håkon Hansen frampå igjen, og øker ledelsen til 1-4. Har til vane å score i treningskamper. Mats Hartmann assist der!
Knutsen sin tur til å sette den fra backposisjon, gjennom alle, markkryper med assist fra Norstrøm.

Da slipper vi oss litt ned og Vålerenga får slippe litt mer til. Plutselig står det 3-5 og det blir litt kamp igjen. Vålerenga frempå flere ganger, men vi har solide keepere i Skogstad/Kolderup. Wallin setter 3-6 scoring, igjen assist fra Hartmann. Det er litt spikern i kista. Vålerenga har ingen flere farligheter å komme med og dermed går vi av banen med resultatet 3-6, mot et Eliteserielag. Vi er meget fornøyd!

I morgen, torsdag, 22.08, har vi treningskamp mot Bmil kl 20.00, i Heggedalshallen!
Kom å se gutta i aksjon for første gang i år!
Vi gleder oss enormt til en ny sesong, forhåpentligvis med scoringer, show og underholdning av ypperste klasse, så her bør folk kjenne sin besøkelsestid!

Og om du ikke får kommet i hallen, så skal du vite at du får oppdateringer på vår Facebookside og snapchatkontoen: Askeribk2 – uansett om det blir tap eller seier 😉

Sportslig hilsen,
Jan Emil Gudem
Lege, psykolog, trener, coach, GM og materialforvalter