2 nye spillere signerer!

Wallin og Pekka klare!

Det har vært en dårlig skjult hemmelighet en stund nå, at Axel Wallin og Per Christian Brath har signert for Asker IBK og skal ikle seg den deilige rød drakta neste sesong.
Ingen tvil om at dette er to gode spillere som kommer til å gjøre tingene sine bra i Heggedalshallen. Wallin kommer fra Eliteserien, hvor han spilte for Nor92 og havnet som nummer 7 i poengligaen i fjor.
Per Christian Brath var en sterk bidragsyter til at Sveiva tok NM-gull i år og med to scoringer i finalen, kunne han tre gullmedaljen rundt halsen. Pekka blir også Askers assisterende, spillende trener.
– Dette er to meget kruttsterke signering som vil bety mye for klubben i innledende sesong. Dem har trent med oss i noen uker nå og det er ingen tvil om at vi kommer til å ha mye glede av dem i tiden fremover! En god jobb av trener Alexander Jaksland som har gjort dette mulig, sier Coach Jan Emil Gudem til Asker IBK.

Axel Wallin
Bosted: Solbergmoen
Alder: 32
Tidligere klubber: Nor92, Tunet, Akerselva, Gøteborg, Frølunda, Mølndal
Interesser: Innebandy er livet
Hva er ditt inntrykk av laget så langt?
Veldig god og hyggelig gjeng
Hvordan type spiller er du?:
Jeg er en spiller som skyter ett skudd eller to
Dine forventninger til sesongen:
At vi vinner serien
Hvorfor skal publikum komme til Heggedalshallen i år:
For å se på prettyboy Pekka

wallin
Vi får nok se mer enn et skudd eller to fra denne mannen i Heggedalshallen! Vi gleder oss!

Per Christian «Pekka» Brath

Bosted: Brønnøya
Alder:35
Tidligere klubber: Sveiva, Gjelleråsen, Akerselva
Interesser: Kunst, reising, sjøen, blomster, venner, innebandy og festivitas
Hva er ditt inntrykk av laget så langt?
En helt fantastisk herlig og sosial gjeng med sånn passe innebandy ferdigheter, men med et innebandy hjerte langt utapå drakta.
Hvordan type spiller er du?
En avdanket gammel toveis spiller som var så heldig å få et NM gull rundt halsen i siste liten
Dine forventninger til sesongen:
Ha det så gøy som overhodet mulig sammen med en herlig gjeng mennesker som liker å by på seg sjæl, gi publikum en god opplevelse og sørge for at Asker kommer på kartet!
Hvorfor skal publikum komme til Heggedalshallen i år:
Axel « Zlatan» Wallin har entret Heggedalsarena scenen!

pekka

Gleder oss til å se Pekka i Askerdrakten!

Jaksland fornøyd!

Det er en stor glede å si noen ord om Norgesmesteren Pekka og poengplukkeren Axel. At disse gutta ønsker å spille for Asker ibk skal vi være stolte av. Dette er spillere som kan bidra med erfaring og spisskompetanse til klubben. De er kommet til asker for å ha det gøy og bidra til at unggutta våre skal utvikle seg videre.

Pekka er en hedersmann og kvalitetsspiller. Han har sklidd rett inn i laget med sitt blide og positive vesen. Ja, selv om han fikk gardin på onsdagstreningen. Han er en allround spiller som setter laget først, med et skudd som er helt i verdensklasse og en spiller som dekker store områder på banen. Med sin erfaring vil han bli en enorm tilvekst som spiller og som assistent trener i Asker IBK. Jeg gleder meg til å ta fatt på trenerjobben og ikke minst spille sammen med Pekka.

Axel er en av de giftigste målscorene i Norge. At han kom nr.7 på poengligaen i Eliteserien i fjor sier sitt. Tror han kom som nr.2 på toppscorer listen i Eliteserien i fjor med 40 mål. Her får vi virkelig en poengplukker som vil underholde publikum i heggedalshallen kommende sesong. Axel har også sklidd rett inn i gruppa og smilet er tilbake hos #21 Wallin. Han er rolig person som lar poengene prate for seg. Jeg gleder meg veldig til å bruke tid sammen med Axel kommende sesong. En nydelig fyr som vil bli poengkonge i 1.divisojn neste år.
Til de andre lagene i 1.divisjon: Vi kommer ikke til å rykke ned.

Vi gleder oss virkelig til sesongen er gang nå!