Jirving og Chris Jaksland med videre!

Chris Jaksland og Erik Jirving forlenger!

Nok en engang gjør vi noen viktige signeringer. Denne gangen er det forlengelse av kontraktene til Chris Jaksland og Erik Jirving!

– Dette er virkelige to stykker vi virkelig har blitt glad i. Vi har blitt godt kjent med dem etter at Chris har vært med i noen år, mens Jirving kom i fjor, så har dem bidratt skikkelig i klubben, både på og utenfor banen, forteller coach Jan Emil Gudem.

Chris Jaksland:

Bosted: Hyggen
Alder: 32
Tidligere klubber: Nor92, Fjerdingby og Tunet
Interesser: NBA, NFL og fotball

Hvorfor Asker IBK?
Grunnen til at det blir Asker er fordi jeg trives utrolig godt sammen med denne gjengen, en herlig klubb med mange dyktige og engasjert mennesker i og rundt klubben. Og jeg har stor tro på at vi kommer til å gjøre en god sesong nå i 1.div.
Hva tenker du om sesongen som kommer?

Gleder meg til denne sesongen, har stor tru på laget og gleder meg til å møte bedre motstand. Tror vi kan overraske flere lag og ikke minst varte opp med mye fin spill. Folk burde ta turen til hallen i år for å se dette laget. Vi kommer til å underholde på banen i år igjen. Kan garantere at det blir mye fin spill og høy fart på kula fremover. Vi har fått inn noen nye spillere som jeg vet har mye i seg og de krydret med noen av de vi har fra før så blir det uten tvil kvalitet på banene.

chrisjaksland

Erik Jirving

Bosted: Frogner i Sørum

Alder: 40

Tidligere klubber i Norge: Målløs, Tunet, Gif, Grei

Interesser: Familien min, løping og generelt sport gæren

Hva som gjorde at du tar nok et år i den fantastiske røde drakta: Etter en runde med familien fikk jeg ok til en sesong til og da var valget hvor jeg skulle spille enkelt. Den gjengen som tok meg imot og gjort sesongen som var til en skikkelig hyggelig, morsom og vellykket sesong gjorde at jeg ønsket bli med på Asker toget videre og hjelpe til å høye snittalderne litt.

Dine forventninger til sesongen: At vi bygger videre på den flotte lagfølelsen vi har og at alle gjør sitt ytterste for at sette Asker IBK på innebandykartet igjen.
Hvorfor skal publikum komme til Heggedalshallen i år: Vi kan love at hvis du kommer til Heggedalshallen får du show, vi skall sørge for at opplevelsen blir vellykket for alle aldrer. Vi har mange spennende spillere, både gamle, nye og yngre veldig gode talenter som kommer til å gi valuta for pengene!

erikjirving

Alexander Jaksland fornøyd:

Angående Chris så er den best trente spilleren i 1.divisjon. Et mareritt å møte på banen. Dønn lojal til det han driver med. Går foran på alle treninger og kamper. En vinnerskalle av de helt sjeldne. Kan fort bli vår viktigste spiller i år igjen. Han har blitt årets spiller to år på rad. Det sier sitt. Ingen i laget vil være bedre forberedt en han når sesongen starter. Et forbilde for de unge i klubben.

Erik: Først og fremst er Jirving en fantastisk person. En person som bryr seg om laget og klubben. I tillegg er Erik en av de fremste goalgetterne i Norge. Det skal bli spennende å se hva Erik kan få til den kommende sesongen i 1.divisjon. Han har banket inn mål i toppdivisjonene i Norge er årrekke. Med godt treningsgrunnlag og litt mer spurt i beina, kommer Erik til å prege kampene denne sesongen også. Jeg gleder meg.

Vi ser frem mot ny sesong, med Chris som støvsuger bakover og Jirving som sniper fremover!