Alex fortsetter!

ASKER IBK kan i dag presentere at herrelagets hovedtrener fortsetter. En svært viktig brikke for klubben!

Alexander Jaksland

Fortsetter karrieren som spillende trener
Alexander (Jaks) Jaksland har vært involvert i Asker ibk 3 sesonger og rykket opp en divisjon hvert år.

Det er ingen tvil om at Alexander er en viktig brikke for den videre utviklingen til Asker ibk.

Han har spilt 24 kamper for klubben og produsert 107 poeng fordelt på 33 mål og 74 assist.

Det er derfor veldig gledelig å informere at han har takket ja til å bidra videre i Asker IBK som spillende trener.

Vi tror at med Alexander sin erfaring, personlighet og ferdigheter, vil han passe utmerket til utfordringen vi står ovenfor som nyopprykket lag i 1.divisjon og utvikle klubben og de yngre talentene i klubben videre.

Alexander Jaksland
Alder: 36 år
Moderklubb: NOR 92
Bosted: Hyggen
Litt statistikk:

For Asker: 24 kamper og 107 poeng fordelt på 33 mål og 74 assist
For Nor92: ca 210 kamper og ca 450 poeng fordelt på 130 mål og 320 assist
Han har også spilt i Greåker og Fjerdingby og fått med seg noen kamper for det norske landslaget.

Spennende med 1.divisjon!
Alexander Jaksland sier følgende til Asker IBK: Samholdet og potensialt i klubben er fantastisk.

Nå skal vi ta fatt på en ny utfordring sammen i 1.divisjon. Som klubb og rent sportslig.

Rent sportslig har vi ikke rukket å sette oss noen mål om plassering enda. Det viktigste for meg er at klubben utvikles videre og at de unge skal få et a-lag å se opp til / Spille seg inn på.

Jeg ønsker at vi skal spille en type innebandy som er underholdende og at vi skal få på plass et lag som alle medlemmene(sammen med resten av familien) i klubben har lyst til å komme å se på.

Jeg håper Asker IBK vil stille med det beste opplegget rundt våre hjemmekamper i hele1.divisjon. Musikk, loddsalg, konkurranser i pausene, innmarsj, line up, etc. Jeg ser spesialt frem til et godt samarbeid med de yngre lagene i klubben og få frem noen av de mange spennende yngre talentene som er på vei opp.

Det er klar målsetning fra min side at av noen av disse vil få mange muligheter til å kjenne på senior innebandy i 1.divisjon allerede i år.

123

Fornøyd! En fornøyd Sportslig leder i Asker IBK, etter at avtalen med Alexander er signert.

Fornøyd Sportslig leder

Å endelig kunne fortelle om våre planer kommende sesong er fantastisk! Vi har masse spennende i vente, så nå bare gleder jeg meg til å vise klubben hva vi har jobbet med den siste tiden. Vi har jobbet tett mot et 5 års mål der en rød tråd skulle flettes mellom lagene, og vinnerkultur skulle bygges. Målet er betydelig forsterket, og det mye er takket være Alexander som vet hvordan man bygger en klubb, og løfter de unge spillerne.

Hele klubben har lært seg å kjenne Alex på kort tid, og jeg tror mange tar turen til hallen nettopp for å se hva denne mannen får til. Nå gleder jeg meg bare til å presentere de andre på lista til «klubben for alle»

Spennende sesong i vente!
Det er vanskelig å vite hvor man står som nyopprykket lag.

Vi skal beholde så mange som mulig fra fjorårets tropp og forsterke med noen nye spillere.

Samtidig ser vi at 1.divisjon er et nivå veldig mange av dagens tropp aldri har vært i nærheten av å spille i. Som Jaks pleier å si i garderoben når det koker litt «Det er mange i troppen som ikke har drevet med annet an allidrett=)»

Det kommer til å være et lagt fylt med nydelige personligheter og noen med ferdigheter blant de beste i landet. Vi har ikke tenkt til å være en kasteball i 1.divisjon. Asker IBK skal tilbake på innebandy kartet.

Vi er sikre på at når sesongen drar i gang, så skal det fantastiske hjemmepublikumet få se en meget spennende og morsomt lag!

Det vil bli presentert en ny assistent trener og coach i løpet av kort tid. Det er kun formaliteter før vi kan presentere et meget rutinert og spennende trenerteam. Følg med!