Seier på dårlig dag

Å ta turen til Drammen og Berskaughallen en tordag kveld er noe ingen har lyst til, om det er lov å si. Men vi gledet oss litt allikevel, for det var en viktig kamp i innspurten av noe som kan ligne på et opprykk. Ikke nok med at vi har 12 spillere som hadde møtt opp, så var det et helsikes publikum som hadde stilt opp til kamp. Med Urge og potetgull på tribunen kunne dem bare glede seg til det som ble en innholdsrik kamp der vi til tider spilte bæsj, men også hadde gode perioder.

Gode lag vinner som regel på dårlige dager uten å avsløre for mye. Det å vinne i Drammen er litt som en harryhandel. Det godt å bare få det gjort. Elitespilleren Alexander Jaksland hadde også tatt turen til Drammen for å coache laget litt igjennom kampen, både i garderoben og på benken. Kan den berømte Jakslandeffekten fungere nok en gang?

Det starter på verst tenkelige vis, etter at kampen har bølget frem og tilbake i 10 minutter er det Drammen som scorer først. Stygg sak. Men det er ikke verre enn at vår juniorspiller Vetle Korslund retter opp i sifrene, etter assist fra Petter Knutsen. (Mulig det er feil på dommerkortet og at det skulle vært motsatt). 1-1 og det er bare å rulle på videre nå. Men så da, 2 minutter før pause scorer Drammen nok en gang. Denne gangen ser det ut som et turnstevne hvor det er mye som skjer før dem får klinka ballen i mål. Pause på 2-1, og det virker ikke som vi ikke har lyst til å være med når fløyta går.

Men vi krummer hempa og går ut for å feie over noen Drammensere. Så da, Erik Jirving virker lett på foten i dag. Han utligner for oss til 2-2, assistert fra kaptein Håkon Hansen. Så igjen da, ERIK JIRVING, nok engang og kampen er snudd i 2. periode. Assistert fra Vetle Korslund! Nå ruller Askertoget, men det er for så vidt det eneste vi rekker før perioden er slutt. 2-3.

Vi føler ikke at vi har noe særlig kontroll. Vi må bare orke litt mer, ta det siste draget og jobbe på. Hvis ikke kommer Drammen til å vinne dette. Så skjer jo selvfølgelig det som ikke skal skje. Drammen utligner til 3-3 og det er kun spilt 5 minutter av siste periode. Mye innebandy igjen. Men vi har en mann som kan score når det gjelder. Mannen er fra Stockholm og heter Erik Jirving. 3-4! Denne gangen assistert fra Petter Knutsen! Igjen så blir det hawaii, 4-4 og vi banner så høyt at det høres på Spiralen. Men vi gir oss ikke!

Drammen mister ballen på egen banehalvdel og det står Truls Lindahl. Det gjør du ikke ustraffet. Med et av Norges mykeste håndledd finner han krysset og gir oss ledelsen 4-5. Bare å dele ut kake til spilleren som ga fra seg den. Vi må ingenting nå- Det er 5 minutter igjen. Drammen må jage. De tar time-out. Hva pønsker dem på..? De kommer jo til å måtte ta ut keeper? Men før dem rekker å gjøre det er Erik Jirving frampå igjen, og øker ledelsen til 4-6!! Og da er det i realiteten avgjort!

En krigeseier av dimensjoner. Alle fremsto som at de ville dette til syvende og sist. Nå var det bare å komme seg hjem fra Drammen da. Ikke enkelt, men bilen til Antonsen har hvertfall aldri kjørt så fort fra en hall noen gang.

En deilig og viktig seier før innspurten skal avgjøres. Vi har igjen Tunet 2 og om vi slår dem på hjemmebane i Heggedalshallen så kan det være avgjort. Vi leder med 1 poeng over Tunet 2, og Tunet har en kamp mer spilt. Vinner vi mot Tunet 2 er det avgjort, da har vi dette.

Mulig kampen mot Tunet blir flyttet men her trenger vi alt av publikum i Heggedalshallen. Alt som kan krype og gå. Ta med deg bikkjer, katter, naboer, venner, kjærester, koner og bestefar på 85, for her skal det KRIGES!!!

Takk for kaffen, Drammen!

Sportslig hilsen
Jan Emil Gudem
Trener, lagleder, coach, matrialforvalter, lege, fysio og psykolog