Sesongstart for G13

img_3511-1Med 3 fulle rekker med spillere og en engasjert gjeng foreldre, var humøret på topp når vi entret Rotneshallen i Nittedal i ettermiddag. Nittedal IL var våre motstandere. Vi var veldig spente på hvordan dette skulle bli, og om nivået skulle være mye bedre enn det vi var vant til. De fleste av våre spillere tilhører jo egentlig G12 og noen tilhører G11. Men det var ingen grunn til å være nervøse. Nesten før tilskuerene hadde fått satt seg ned, så tok Asker ledelsen. Men det viste seg etterhvert at dette skulle bli en svært spennende kamp.

Asker førte kampen til å begynne med, men etterhvert kom Nittedal mer med i kampen. På et tidspunkt ledet vi 4-1, men til første pause var stillingen 4-4.  I andre periode var det Nittadal som var mest effektive. De scoret på sine sjanser, noe vi ikke klarte, selv om vi hadde enda flere sjanser enn Nittedal. Til andre pause lå vi under med 7-4. Men med en «tent» spiller tropp og en uvanlig engasjert Lars Hatletveit, så begynte vi å «spise» opp ledelsen til Nittedal. 3 minutter før slutt utlignet vi til 8-8.

Med 1 min og 30 sek igjen av kampen spiller Nittedals seg innforan vårt mål og sender ballen i nettet. Målet blir godkjent tiltross for iltre protester fra Lars, som mener det er «offside» i målgården og at målet burde vært annulert. Men det blir det ikke, og selv med en intensiv sluttspurt, så «renner» sekundene. Og tilslutt vinner Nittedal 9-8.

Men for en match, vi gleder oss til fortsettelsen!

img_3487-1