Solid seier for A-laget!

Søndag 16.10 tok LYN turen til heggedal for å møte Asker sitt A-lag. Kampen endte til slutt 7-4 til Asker som spilte en kjempe kamp hjemme i Heggedalshallen.

A-laget var veldig positive i hele kampen og lagde en seier hele laget skal ha æren for. Men Lyn ga oss bra motstand og viste at de fortsatt ville være med å kjempe om seier i 2.periode. Men alt i alt så var det Asker som fortjente å ta denne seieren til slutt. Vi var bånnsolide igjennom store deler av kampen og vi lot ballen gjøre jobben med den fulle femmer. Så en vell fortjent seier til Asker!

1. Periode:
    Vi lar ballen gjøre jobben og får god rull allerede fra start. Vi kontrollerer kampen i denne perioden og går ut til pause med 4-0 ledelse.
  2. Periode:
    I denne perioden detter vi litt tilbake og lar Lyn komme til store muligheter, vi mistet litt av vårt høye balltempo offensivt og da kommer Lyn sterkere tilbake å vinner perioden 1-3
  3. Periode:
    Asker viser fra start at de vil vinne kampen og junior spiller Mats Hartmann putter allerede etter 17 sekunder spilt. Og Asker vinner perioden 2-1 med en vel fortjent seier 7-4!

A-lags trener, Christoffer Vadla, oppsummerte kampen med følgende ord:

«En meget bra gjennomført kamp av hele laget. Første periode var det beste vi har levert så langt i sesongen. Spesielt gledelig er det at det offensive spillet har blitt bedre. Nå ruller vi mer ball og tar smartere valg i angrep, noe som igjen vises på resultatavlen. Stemningen og selvtilliten i laget var god under hele kampen og det tar vi med oss videre»

Spillere: Erik Skultety, Kim Kopperud, Espen Due, Ingar Martinussen, Henrik Hegsvold,  , Jakob Vevatne, Mats Hartmann, Markus Berg, Johan Ekman, Stian Stenstvedt, Gunnar Gullbekk, Petter Bjørndalen og Håkon Hansen

Banens Beste: Stian M. Stenstvedt – Han leverte to hakk bedre enn han har vist tidligere og gjorde en solid kamp!

Poengstatestikk: Trykk her!

• Coach – Christoffer B. Vadla