Asker IBK – Østensjø/Dverg

Lørdag den 21.11 tok Østensjø/Dverg turen til Heggedalshallen for å møte Asker IBK`s innebandy krigere.

Med rundt 50 stk på tribunen så skulle dette bli en nervepirrende og ikke minst et spennende oppgjør mellom to lag som trengte en seier. Østensjø/Dverg står fortsatt med 0 poeng etter 4 kamper mens vi står med kun 1 (uavgjort mot Korsvoll) Så det er ikke i tvil at begge lag ville gå ut på banen for å krige.

Det går ikke lang tid før vi viser hvem som er mest sultne på å gjøre en god kamp og ta med seg alle poengene.

1.  Periode: (4-1)

Vi starter kampen med høyt press og høyt tempo, og det får bortelaget merke tidlig i kampen, For allerede etter 5.35 ut i perioden så går Gunnar Gullbekk seg fri inn i midten og fyrer av et dragskudd som går rett opp i nettaket til 1-0 med pass fra Eskild. Vi fortsetter det gode spillet, holder tempo oppe og stresser bortelaget til å gjøre feil, det får vi igjen for 8.17 ut i kampen, da setter Espen Due ballen knallhardt i hjørnet med pass fra Thor Andreas. Etter 11.35 så klarer vi å rote det til litt i forsvar, mister litt markeringer i egen sone og da reduserer bortelaget til 2-1. Veldig kjipt å få den når vi har hele banespillet og skaper masse sjanser, men 13.30 ut i perioden så kommer Raymond Jensen igjennom forsvaret til bortelaget og setter ballen bak keeperen på lekkert vis. Nå har vi flyten, vi ruller ball, stemningen er god og når vi endelig har marginene med oss så får vi også mål, for når det står 19.37 på tavla så setter Robert Anderson ballen bak keeperen etter en retur på skudd fra Thor Andreas.

2.  Periode: (0-3)

Når vi skal gå løs på andre periode så går vi ut på banen med masse selvtillitt og klare til å fortsette det gode spillet, men det skal fort vise seg at vi blir tatt på senga. Bortelaget kommer sterkt tilbake og reduserer hele tre ganger og vi scorer ikke et eneste mål. Det virker som at hele laget var fornøyde med første periode og hadde allerede tenkt på seieren, for denne perioden henger ikke laget sammen i det hele tatt. Hele perioden blir preget av masse personlige feil, dårlige markeringer, mange feilpasninger og lite press, stikk motsatt av hva vi viste i den første perioden. Vi står rett og slett med lua i hånda og har sluttet å spille innebandy.

3.  Periode: (2-1)

Denne perioden starter vi som den første og det ser ut som at vi fikk en «wake up call» etter det vi viste i andre periode. Vi går ut i hundre, trykker til i dueller og viser at det som skjedde i andre periode ikke skal fortsette. Det har blitt høy temperatur i kampen ettersom begge lag trenger disse 3 poengene og vi leder kun med et mål og det gjør at bortelaget blir litt heite i toppen og pådrar seg en 2 min utvisning. Dette utnytter vi med et godt overtallspill og ett minutt ut i overtallet setter Eskild K. Nordby ballen i kassa med pass fra rekke kamerat Raymond Jensen. Deilig å se at overtallet endelig har begynt å likne et overtall :-) Så 17.39 ut i tredje periode får vi et utrolig viktig mål igjen ved Håkon Hansen med pass fra Eskild K. Nordby og nå står det 6-4 på tavla. Bortelaget tar en timeout og gjør noen grep for å komme tilbake i kampen. Det viste seg å være lurt, for etter time-outen så setter bortelaget skikkelig press på oss og vi blir presset veldig høyt i banen. Etter 18.21 på tavla får de akkurat de det ønsket, de reduserer til 6-5. De siste 1.30 av kampen blir en intensiv krig mot målet vårt og de tar samtidig ut keeperen for å få 6-6, men vi forsvarer oss godt og vinner kampen 6-5.

Sluttresultat: 6-5

Alt i alt så gjør vi det veldig bra i 2 perioder, vi ruller ball, har mye gode bevegelser, holder høyt tempo og tar enkle valg. Midtperioden skal fort i glemmeboka, for det var rett og slett en flau forestilling. Jeg er meget fornøyd med hvordan vi kommer tilbake etter 2 periode. Denne seieren smakte utrolig godt, så nå skal vi suge på denne karamellen litt før vi møter BMIL i Skøyenhallen 5.12. Vil også takke de som tok turen for å støtte oss denne dagen, dere er viktige støttespillere!

Spillere: André C. Flesjø, Johan Ekman, Håkon Hansen, Thor Andreas D. Thorsen, Robert Anderson, Mats L. Hartmann, Raymond Jensen, Eskild K. Nordby, Kim Kopperud, Gunnar Gullbekk, Espen Due, Erik Skultety og Peter Solnør

Banens Beste: André C. Flesjø – han holder oss inni kampen og gjør mange fantastiske redninger. Selv i 2 periode hvor vi kollapser så sørger han for at vi ikke får flere baklengs mål.

Coach – Kim Kopperud