Justismordet på Kringsjå

Det vi alle trodde skulle bli en blytung tur opp til Kringsjå en sen tirsdagskveld, skulle vise seg å virkelig bli stor underholdning. Dette skjedde forferdelig mye på kort tid, i det man kan kalle for en skikkelig «møkkahall». Vanskelig å finne fram, dårlig underlag, labyrint av en hall, ingen kiosk, dårlige tribuner osv osv.

Ryktene skal ha det til at Jonas Antonsen, Raymond Jensen og Petter Knutsen gikk 3 runder rundt hallen før dem fant inngangen.

God stemning før kamp. Latteren sitter løst i Askergarderoben tross tap mot Tunet forrige kamp. Nå var det på tide å reise kjerringa. Akerselva 2 har hentet inn noen spillere fra sitt førstelag i Eliteserien, det skremmer ikke oss. Rutinerte spillere så her må vi være logget på når fløyta går. Det må sies at det var et meget godt publikum i går, og herrefred for en vakker bukett det var. Anders Kvam, Espen Antonsen og mediaansvarlige Joachim Karlsen, samt den evigeunge supporteren Frank Jaksland og Heggedalslegenden Vidar Jensen hadde funnet veien frem.

Vi bruker 6 minutter og 8 sekunder før vi får publikum til å reise seg. Daniel Vassbund finner en udekket Mats Hartmann foran slottet og han limer den likesågodt i krysset! Ikke før publikum har fått satt seg igjen utligner Akerselva. Dette har vært en gjenganger i hele år. En i ræva rett etter at vi har scoret. 3 minutter senere så smeller det igjen. Henrik Hegsvold finner Alexander Jaksland, 1-2! Og ikke mindre enn 38 sekunder etterpå svarer Akerselva. 2-2! Akerselva rekker å score enda et mål før vi går til pause, 3-2.

Vi må opp i ringa! Midtveis ut i perioden spiller vi ut Akerselva, og Erik Jirving gjør som vanlig. Setter ballen i nota. Men så skjer det. Om du trodde Ordrerud-saken er vanskelig. Du har vel tenkt; Det må være noen som vet? Noen må være skyldige? «Dem var jo der, så klart dem vet» – Nettopp sånn hadde vi det også i går. Erik Jirving finnes ikke i kamptroppen, i InnebandyLIVE som det så fint heter. Dermed dømmes Erik Jirving til matchstraff og får ikke spille mer. Både undertegnede og Eskild Nordby sjekker kamptroppen før vi signerer laget. Erik Jirving er med. Jirving selv så på troppen dagen før. Da kunne han bekrefte at han også var med. Det er jo ikke slik at vi har fjernet Jirving fra troppen. Vi signerer laget 20.08, når kampen er i gang 20.30 så er ikke Jirving i troppen. Merkelig nok…. Akerselva signerte etter oss. Er det dem? Sekretariatet kan ha vært inne å endret? 2 stk frivillige sjeler som vi setter stor pris på, møter opp og gjør en jobb for oss. Vi tviler det er dem. Vi velger tro at systemet har sviktet oss! Alt blir bare synsing, men dette er en julegåte som vi kanskje aldri får svaret på. Men det vi vet med sikkerhet og som er bekreftet; Er når vi signerte laget, og gjorde det klart med at dette er det laget vi stiller med, så var Jirving med. Det betyr at noen MÅ ha fjernet han etterpå. Det bekrefter dommerene også.

Nå koker det greit i hallen. Det pipes fra publikum. Protester fra Asker IBK. Kjefting og smelling fra Akerselva. Scoringen blir stående hvertfall. Vi kan starte igjen, etter et avbrekk på 7-8 minutter. Vi får 5 minutter for dette. Truls Lindahl soner den. Det utnytter Akerselva, 4-3! Det blir også resultatet til andre pause. 1. periode igjen og det går en faen i oss. Det er bare en måte å revansjere det som har skjedd. Nemlig å vinne kampen.

Petter Knutsen utligner til 4-4, pass fra A. Jaksland! Og det jubles i hallen! Nå har vi fått blod på tann! Ikke lenge etterpå kommer det en leke scoring fra Alexander Jaksland. Keeper sitter på rumpa til slutt, så Jaksland setter den i krysset. 4-5 nå! Det er igjen 14 minutter. 5 minutter før slutt, Petter Knutsen igjen!! Forbi to mann, rapt skudd i mål og han kjører flyvefeiring bak målet til Akerselva. Han vet nok at det mest sannsynlig er avgjort nå. Og det er det!!

Vi vinner 4-6 og tar med oss 3 meget deilige poeng hjem til Asker og Heggedalshallen! Etter justismordet på Jirving, ble vi bare enda bedre. Må trekke fram det det sterke kollektivet vi er, står sammen og kriger til oss seier. Laginnsats med stor L! Dårlig førsteperiode men så viser vi virkelig muskler mot det som er et meget forsterket Akerselva 2-lag. Askertoget ruller videre!

Heng deg på!

Sportslig hilsen