Godkjent match i Mjøndalshallen tross tap

Det var duket for et tøft oppgjør mot Nor92 som har rykket opp til Eliteserien. For mange av oss som går opp fra 4. divisjon til 2. divisjon for å så spille treningsmatch mot dem, så visste vi at dette ikke vil bli noe annet enn en tøff match.

Men vi skal ha for forsøket, i en kamp som endte 5-4 til hjemmelaget. Litt surt var det, for vi var veldig nære på et par ganger og vi følte vi fortjente en utligning.

Men vi må hylle oss selv først og fremst. Vi ligger godt i banen, er farlige fremover og fremstår som et meget godt lag med god lagmoral og jobber sammen hele veien.

Vi starter kampen veldig bra. Bang 0-1 ved Håkon Hansen. Han har virkelig hvert skrudd på i treningskampene. Satte 3 kasser forrige gang og setter den nok en gang!

Så igjen da, BANG! Ny signeringen Erik Jirving smeller den bak Nor92 sin siste skanse! Vi leder 0-2(!). Men det teller ikke mye, når det skal spilles litt mer enn 2 perioder igjen. Nor92 utligner før pause og vi går til pause med stillingen 1-2. Vi er meget fornøyd.

Balltempoet er høyere enn vanlig, det merker vi godt. Og Nor92 skruer opp tempoen litt og bang så sitter 2-2.

Men så svarer vi igjen, denne gangen ved tidligere Nor92-spilleren Alexander Jaksland! Vi dumper ballen ned i rundvant, Jaks plukker den opp, får to Nor92 spillere på seg, dem blir rundingsbøyer og Jaks setter den i nota! 2-3!

Men etter det tar Nor92 mer og mer over, vi blir presset langt ned til tider. Dem rekker å score både 3-3 og 4-3 i overtall før pause nummer 2.

Tredje periode går mer stille for seg, men det kommer to scoringer. Nor92 går opp til 5-3 før Erik Jirving nok en gang er fremme for oss og klinker ballen i goal!

Mye positivt å ta med seg fra denne kampen! Og mye tyder på at vi har mye å glede oss til i sesongen fremover.

Vi avslutter kampen med straffeslagkonkurranse for moro skyld. Denne vinner Nor92 med et mål.
Takk til Nor92 for et hyggelig arrangement.

Alt i alt, er god gjennomkjøring for begge lagene. Vi har mye å jobbe med og skal bruke tiden godt nå før det braker løs i Heggedalshallen!

Takk til våre supportere som stilte mannsterke opp i Mjøndalshallen en onsdag kveld. Vi gleder oss til å se deg på tribunen og løfte innebandyen i Asker til nye høyder resten av sesongen!

BB: Christian Kolderup og Jørgen Skogstad

Askergutthei!!!

Jan Emil Gudem
Coach, materialforvalter, lege, oppmann, spillerutvikler, gynekolog og General manager