En unik tradisjon!

Det begynte som en ide den gangen da Erik Bergsrud, Øyvind Thoresen og undertegnede var trenere for G00/01. Vi trengte å tilby noe for de guttene og jentene som ikke hadde andre idretter enn innebandy fra sesongslutt i mars og frem mot sommeren. Vi så også at vi trenere og lagledere også trengte påfyll i form av ny og oppdatert kompetanse. Vi ønsket å lære fra de beste og hørte med jentene på 2000 om de ville bli med ned til vår vennskapsklubb i Varberg.

IMG_9107

Ikke lenge etterpå hadde vi vårt første møte hvor vi fikk god hjelp fra lagleder til J2000 Søren Olsen til å skreddersy program og forslag til pakkelister for spillerne.

Turen ble en suksess og selv om J00 nå, og nærmest G00, er historie har nye lag kommet til. I år var det G02, G03, G04 og G06 som dro og spillere, foreldre, lagledere og trenere virket alle fornøyde.

Så hva er det med denne turen som er så bra? Vi sitter jo tross alt i timevis i bil eller buss. Vi spurte en av guttene på 2006 og fikk til svar i denne rekkefølgen:
– Gode treninger
– Gøy å henge med spillere fra andre lag i klubben
– Fint å være på uteområder hvor det er utendørs innebandybane og svømmebasseng
– God mat og fine restauranter og det og spise sammen med de andre spillerne

I en tid hvor det mye skjer på Facebook, Snapchat og lignende så tror vi ikke vi skal undervurdere det å være sammen ansikt til ansikt, samt det å lære av de eldre spillerne.

Det er gøy å dra på en slik tur, men det krever. Så en takk til alle foreldre, trenere og lagledere som bidrar til turen og spesielt til Jerker for dialog om det sportslige og til Øystein for mye av det administrative, samt til Henning og Camilla for utsendelse av faktura og regnskap.

Vi håper alle er like motiverte og klare til å ta en slik tur også til neste sesong.

– Fotografer: Henrik Hartmann, Henning Gulliksen og Øystein Aultun