Høydramatisk i Heggedalshallen

«Man fikk absolutt alt! Mål, temperatur og spenning, en fantastisk kamp! Anbefaler flere å ta turen for å se på dette laget!»
-Niklas Karlsen, Asker IBK-supporter

Søndag 06.03 klokken 12.00 var det duket for «Årets publikumskamp» i Heggedalshallen og de som tok turen fikk virkelig en kamp som går i historiebøkene. Solveien er et bra lag, og vi visste at det ville bli tøft. Vi var tente, og musikken fra Joachim Karlsen og fulle tribuner dempet ikke akkurat tenningen. Undertegnede var overtent allerede kvelden før. Forventningene var store, men som ofte før så får vi en i mot oss tidlig. Vi må få slutt på det, vi kan ikke havne bakpå hver eneste gang. Men det er da noen må ta ansvar! Og det ble virkelig gjort, vi ruller fremover og undertegnede scorer kanskje det vakreste målet som er scoret i Heggedalshallen gjennom tidene. Ikke en øyekrok var tørt. Det var rørende, vakkert, fortjen

Det ekke kødd når denne mannen tar på kapteinsbindet.

1-1 og vi er like langt i det som ble en morsomt og interessant kamp! Men ikke før publikum hadde rukket å sette seg igjen, får vi nok en scoring i mot. Solveien opp i 1-2. Vi er sultne og vil svare med en gang, «viktig å få en før pause» meldes det fra en smarting, nemlig Jonas Ø. Antonsen.

Og som sagt, så gjort. For superkomboen Krider Wigland og Petter Knutsen setter 2-2 i overtall før periodeslutt. Krider limer, Knutsen serverer. 2-2 og vi går til første pause! Vi er enige om at vi er på høyde, men vi må heve oss for at dette skal bli noe av. Vi går utpå og får mål i mot igjen! Ikke bare ett, men to. 2-4 nå. Men Heggedals store sønn, Patrick Gandolfi Hellman vil det annerledes. Setter ballen der det alltid er ledig. Vinkelen. Krøsset. Går rykter om at den sitter der fortsatt. Vi får en 5 minutter utvisning, Trym som står for den. Ampert og grisespiss fra Solveien setter vi ikke pris på. Og det blir til at det koker litt hos begge lag nå! Men igjen får vi en i mot. 3-5 nå. Dette hadde vi ikke håpet på. Men vi har bevist at vi kan snu kamper før, og det vil vi gjøre igjen. Vi går til pause etter en begredelig periode. Nå blir det viktig å svare fort. Og det gjør vi. Komboen er der igjen, Krider limer, Knutsen serverer. 4-5 nå. Og en komboen har lyst på mer, denne gangen byttes rollene om. Krider serverer, Knutsen limer. Det er deilig nå! 5-5, Heggedalshallen har aldri hatt en sykere rekke. (Se bildet)

Skal vi klare å ta ledelsen da…? Nei, det gjør vi ikke. 5-5 blir til 5-7. Skal det virkelig rakne? Men så da, superrekka igjen(!!) Kridar limer, Knutsen serverer. Det er bare å ta av seg hatten! Så scorer Solveien igjen da. Forferdelig å aldri komme opp til dem. Men vi har lyst på poeng her, det er amper stemning gjennom hele kampen. Både Vass og Trym har delt ut noen brikker, og det samme har Solveien gjort. 8-6 og det er igjen 2 minutter. Vi har ligget under det før, tatt ut keeper og kommet på høyde igjen før. Denne gangen gjør vi det samme. BAAANG! 7-8 ved spiller nummer 51, KRIIIIDER WIGLAND! Et frislag hvor Solveien ikke henger med. 19.15 på klokka og nå da, Jonas Øren Antonsen kriger ballen inn!! 8-8 og vi synes det er meget fortjent og deilig!! Solveien jublet for scoringen sin 3 minutt før som om dem skulle vunnet Stanley Cup, vi gjorde det samme nå!

Nå da, skal vi klare å gjøre det en siste gang, 9-8 hadde vært magisk! Og Vass sier det litt forsiktig; Et til nå gutta. Vi har blod på tann! 19.42 på klokka BAAAANG, denne gangen i form av en kollisjon. Uflaks, tilfeldigheter som gjør at det var Daniel Vassbund som var i den kollisjonen. Den var ikke stygg, kanskje mer uheldig. Dommeren ville først gi 5 min på den, men det ble til ingenting.

Solveienspilleren havnet på båre, ambulansen kom og fikk han på sykehus. Dommeren velger å blåse av kampen der. Spesiell hendelse. Ikke hyggelig. Sporten er brutal. Har ikke fått noe videre informasjon på hvordan det ligger an, men det var ganske tydelig en kraftig hjernerystelse.

Vi takker til alle som deltok på denne begivenheten!
Publikum, dommere, Solveien og selvfølgelig det fantastiske sekretariatet vi har!
Tilskuetrantall: 26 personer, og det takker vi for!
Dommere: To trivelige karer