God Sesongoppkjøring!

Torsdag 15. september spilte Asker sitt A-lag sin andre treningskamp for sesongen. I de videre forberedelsene til seriestart var det nemlig Nor92 som stod på motsatt banehalvdel. Nor92 er et lag som rykket ned fra eliteserien i fjor og skal spille i årets 1. divisjon. Kampen ble spilt i Solberghallen klokka 20:30.

Det var en spent gjeng som dukket opp «nede i dalen»  på torsdag før kampstart. Tanker om at Nor92 spilte i øverste divisjon i fjor suste rundt. Denne tanken var glemt til kampstart, for etter en relativt rolig start på kampen der begge lag kjente litt på hverandre, rundet Mats Hartmann Nor92 sin keeper, og det sto 0-1 på tavla. Utligningen kom i det 12 minuttet og videre et mål til etter 15 min, og det sto 2-1 favør Nor92 etter første periode.

Andre periode starter slapt for gutta fra asker. Vi «sover» de første minuttene  og det står 4-1 etter få minutter. Men isteden for å legge seg bakpå, så økte Asker presset. Vi kommer til mange avslutninger som blir stoppet av en god Nor keeper. Laget etablerer et godt spill i Nor sin sone og imponerer gutta som spilte i eliteserien i fjor. Så får vi uttelling. Først svinger Eskild Norby kølla og scorer på «tennisen», med pasning fra Espen Sæther. Gutta får blod på tann, og bare noen minutter senere står det 4-3 etter skudd fra Mats Hartmann. Vi går til pause med en uavgjort spilt periode på 2-2.

I siste periode var det Nor92 som scoret først til 5-3 (overtallsspill). Deretter scorer en av våre mest rutinerte spillere, Johan Ekman, med skudd fra midtbanen og igjen er vi bare ett mål bak (5-4). Vi fortsetter det høye nivået på spillet og på et godt oppspill scorer Kim Kopperud, ved pasning fra Mats Hartmann. Det stod nå 5-5 ved halvspilt siste periode. Gutta fra Asker gir seg ikke. Kim Kopperud er på nytt frempå og scorer 5-6 (!) med pasning fra Henrik Hegsvold. Vi kan nesten garantere at det ikke var mange som trodde at vi som spiller for øyeblikket i 2. divisjon skulle lede mot et nåværende nedrykkslag fra eliteserien. Dessverre etter at vi er litt for slappe de siste minuttene får Nor først utligning på 6-6, før de får to scoringer med et par minutter igjen på tavla. Vi taper dermed kampen 8-6.

Selvom det ble tap, så skal vi være utrolig fornøyd med kampen der vi imponerer og viser potensialet i laget før kommende sesong.

Vår nye A-lags trener, Christoffer Vadla, oppsummerte kampen med følgende ord:

«Vi går inn i kampen med en herlig innstilling og spiller vårt spill fra start. Til tross for at Nor92 har mye ball og kommer til avslutninger greier de sjelden å rulle ut vårt etablerte forsvar. Alle utfører arbeidsoppgavene sine og vi jobber som et lag gjennom hele kampen. Selv om resultatet til slutt blir 8-6 til Nor92 så tar vi med oss mye positivt videre fra denne kampen og dette lover bra for resten av sesongen.»

Tilskuere: ca 45

Referat fra NOR92: Trykk her

Videre håper vi å se dere alle på de kommende A-lags kampene. Første hjemmekamp er den 16.10 kl. 15.00 mot Lyn innebandy!