Asker IBK – BMIL

Søndag den 6 Mars var det duket for Asker IBK`s aller siste hjemmekamp for sesongen mot BMIL. Det var møtt opp mange tilskuere for å støtte oss til seier denne dagen og det var ordnet musikk og god stemning i hallen :-)

Her var det seier som kun var godt nok for å kunne ha mulighet for å holde plassen i 2 divisjon også neste sesong, og for en kamp det skulle bli :-)

1.Periode (2-1)

Jeg sa i garderoben før kampen at det var vi som måtte ut å jage fra start og få den første scoringen, og det er akkurat det som skjer. Etter 2.30 så smeller Raymond den i nota etter pass fra Peter Solnør. Så er det en situasjon som oppstår hvor vi får en 2 min utvisning og den benytter BMIL av seg godt og setter 1-1,  30 sekunder ut i undertallet. Nå er det veldig bra spill fra oss videre utover i perioden hvor vi ruller ballen fort innad i laget og skaper flere store sjanser som vi ikke klarer å omsette på en god BMIL keeper. Etter 17,38 av perioden har vi veldig bra bevegelse og rull på ballen i dems sone og får en  kjempe scoring av Johan med pass fra Peter.

Vi går til pause med en 2-1 ledelse!

2.Periode (3-1)

Etter en god periode så går vi utpå banen med masse selvtillitt og masse energi, men allerede etter 3.02 av perioden så går BMIL opp til 2-2. I motsetning til andre kamper hvor vi har nesten gravd oss ned etter baklengs så blir vi ekstra tente og jager det neste målet. Det får vi 11.50 ut i perioden ved Raymond med pass fra Ingar.

Nå er vi igang igjen og varter opp med masse flott spill og sjanser, vi er aggressive og spiller som et lag og da får vi både 4-2 og 5-2 ved Raymond og pass fra Espen Due og Eskild.

Vi går til pause med en 5-2 ledelse!

3.Periode (5-1)

I pausen fortalte jeg gutta at vi ikke skulle gi oss og at vi skulle gå ut i krigen og drepe denne kampen så fort som mulig, og for en start vi får. Publikum rekker så vidt å sette seg ned med kaffekoppen før det smeller både 6-2, 7-2 ved Espen Due og Mats i det det har gått 4 minutter, ingen tror det de ser. Vi spiller fantastisk innebandy og BMIL blir bare mer og mer frustrerte. De får en redusering 10 minutter ut i perioden, men vi lar oss ikke stoppe av det. Det blir fest innebandy og vi leker oss med BMIL. Vi gir oss ikke før det står 10-3 på tavla :-)

For en dag dette ble, vi spiller årsbeste i egen hall med flott publikum i ryggen og god stemning i hallen. Vi ser endelig hva dette laget kan utrette og hvor gode vi egentlig er når vi virkelig vil. I denne kampen har vi viljestyrke, god mentalitet, masse selvtillitt og vi har troen på det vi driver med. Samtidig har vi en keeper som står en fantastisk kamp for oss og Raymond Jensen som med skadet legg setter 7 mål. Alt stemte i denne kampen og det er så fortjent etter mange kamper hvor vi ikke har hatt marginene med oss. Vær stolte av det dere har vist i denne kampen gutter og nyt det noen dager før vi omstiller oss og er klare for å gi GIF 2 skikkelig kamp i siste seriekamp etter påske :-)

Takk for støtten fra alle som møtte opp og støttet oss idag!!

Sluttresultat: 10-3

Laget: