Ull/Kisa – Asker H2

Lørdag 31.10 dro Asker 2 ut til Jessheim for å møte Ullensaker/Kisa i sin fjerde seriekamp for sesongen. Nok en gang med et nokså «nytt» lag der mange unge spillere får prøvd seg. Laget bestod av 3+1 A-lags spillere, 4 G16 spillere og 2 G00 spillere.

Kampen endte til slutt med 4-9 seier til Asker etter en knall kamp der alle bidro med det de hadde av krefter og energi. Laget hadde med seg blant annet to debutanter, den ene fra G16, Peder Tunaal og den andre fra G15 v. Anders S. Haugen. Veldig gøy å se at alle spillerne tørr å utfordre både offensivt og defensivt uansett hvordan størrelser vi møter på banen. Keeperen André Cristian Flesjø gjorde også sin første kamp på 3 år, og overrasker alle med noen helt utrolige redninger gjennom hele kampen!

1. Periode: (0-2)
    Allerede etter ett minutt spilt havner hjemmelaget i boksen, noe som Ander Oddaker selvfølgelig benytter seg av, å putter med via kjøkkenveien etter pass fra Markus Berg. Etter 9.35 havner motstanderne igjen i utvisningsboksen, og da er det Mats Hartmann som benytter seg av muligheten og putter en pent mål etter 9.42 (kun 7 sekunder etter).
  2. Periode: (1-4)
    Her starter vi igjen med et høyt tempo og det resulterer til en 0-3 ledelse ved Jakob Vevatne etter et skudd ved midtbanen, passet kom fra Robert Andersson. Videre etter 8min spilt går vi opp i en 0-4 ledelse der Mats og Markus byttet plass på poeng lista, Mats passet og Markus putter øverst i venstre hjørne. Men når tavla viser 8.13 får Mats utvisning for slag, 8.14 putter Ullensaker/Kisa på frislag, noe som Mats retter opp igjen fort å scorer etter 8.23…!  Videre putter Tennis gutta våre et lag-mål sammen og Asker går da opp i en 1-6 ledelse før pause.
  3. Periode: (3-3)
    Nå hadde motstanderen skrudd opp tempoet og puttet to kjappe mot oss, og stillingen står 3-6 etter 3.20 ut i 3.periode. Men etter 10 minutter spilt får Asker straffe, noe som Robert Andersson leverer elegant med en lobb over keeper! Noen minutter senere putter hjemmelaget et siste for dagen, og med det leker tennis gutta seg igjen og avslutter dagen med et siste mål sammen.

Spillere: Andre Christian flesjø, Jakob Vevatne, Mats Hartmann, Dag-Einar Nesse Knutsen, Anders Oddaker, Markus Berg, Anders Skrøvseth Haugen, Kai Borgen, Peder Tunaal og Robert Andersson.

Statestikk: Trykk her!

Banens Beste: André Christian Flesjø – Står sin første kamp etter 3.års pause fra innebandy, og redder det meste, samt en straffe. Han fikk også mye skryt av motstander laget)

• Coach – Eskild K. Nordby